Published 16.06.2017

Sixty henter investormillioner og satser internasjonalt med interaktiv TV-teknologi

TV Experience-selskapet Sixty opplever global interesse for sine produkter og står overfor en ekspansiv vekst. Fjorårets lansering av Ease TV og Ease Live har for alvor åpnet dører internasjonalt for selskapet, som nå får med seg sterke investorer på laget.

Som en del av de videre vekstplanene har Sixty nå hentet 26 millioner kroner i investorkapital, tilført av blant andre finansinvestor Edvin Austbø via Alden AS og lokale Bergensinvestorer som Vanguard Invest AS og Mowinckel Management AS.

– Nå satser vi globalt, både med Ease TV og Ease Live, og lager et nytt univers av interaksjon med TV-sendingene. Mediebransjen er i omstilling og våre løsninger gjør det mulig å skape nye pengestrømmer. Med Ease Live kan man lage mer engasjerende opplevelser og personalisere TV-innholdet til ulike målgrupper, sier Kjetil Horneland, CEO i Sixty.

SATSER: Kjetil Horneland, CEO i Sixty, satser globalt med Ease Live og Ease TV. (FOTO: Sixty)

Henriette Sæther, CCO i Sixty, forteller om vidstrakt interesse for Ease-produktene. 

– Sixty er i en utrolig spennende fase - vi er på full fart ut i verden og møter kunder og partnere fra alle ledd av TV-verdikjeden. Uansett hvor vi snur oss blir våre produkter sett på som ekstremt innovative og alle vil være med på reisen, sier Sæther.

Tilbyr interaktiv on-air grafikk og fremtidens TV
Ease Live er et produkt som muliggjør tradisjonell on-air grafikk til å bli interaktiv på en hvilken som helst TV-app og fungerer både med touch og fjernkontroll. Produktet lar kringkastere, rettighetseiere og distributører skape spennende brukeropplevelser med sitt innhold ved å legge på en ekstra dimensjon av statistikk, høydepunkter, og merverdi integrert i TV-sendingen.

EASE LIVE: Gjør tradisjonell on-air grafikk interaktiv. (ILLUSTRASJONSFOTO: Sixty)

I tillegg til Ease Live, leverer Sixty også Ease TV, som er et premium grensesnitt for TV-bokser. Det siste året har Sixty bygget Altibox sin nye TV-løsning på Ease TV-teknologien og lansering foregår i disse dager. Løsningen er designet og utviklet av Sixty i tett samarbeid med Altibox og Huawei. Ease TV og Ease Live kombinert sørger for at man får en sømløs TV-opplevelse, helt fra produsenten og ut til sluttbrukernes mange skjermflater.
 

(VIDEO: Sixty)

– Ease Live har vunnet en rekker priser internasjonalt. Det er rett og slett utrolig moro å se responsen. Vi lanserte produktene i fjor, men det er ikke helt offentlig ennå hvem som er de første kundene i markedet. Men vi snakker altså om flere av verdens største aktører, sier Sæther og smiler hemmelighetsfullt.

GAME CHANGER: Ease Live ble kåret til årets game changer på NAB 2016. (FOTO: Sixty)

Oppbemanner
Sixty har hatt en jevn vekst siden oppstarten i 2002, men i løpet av de siste fire årene har bergensbedriften virkelig skutt fart, doblet antall ansatte og blitt gasellebedrift for andre gang. Bare i fjor ansatte bedriften hele 15 nye og samtidig har man tatt vare på et drivende arbeidsmiljø som leverer resultater. I takt med økende interesse på verdensbasis søker bedriften i år minst like mange nye ansatte.

– For å håndtere økt etterspørsel utvider vi nå i alle team, og ser etter dyktige medspillere i alle ledd i organisasjonen. Vi skal bygge internasjonal suksess og vi har vind i seilene. Vi har en utrolig spennende reise foran oss, avslutter Horneland.
 

Lyst til å bli med på reisen? Klikk deg inn og les mer om de ledige stillingene her:  http://www.sixty.no/careers/